Yemeğe Kusur Bulmamak

177

عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ قَالَ: مَا عَابَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ طَعَامًا قَطُّ إِنِ اشْتَهَاهُ أَكَلَهُ ، وَإِلَّا تَرَكَهُ

Ebû Hüreyre (radıyallâhu anh) anlatıyor: “Allah Resûlü (sallallâhu aleyhi ve sellem) hiçbir yemeğe kusur bulmazdı. İştahı çekerse yer, çekmezse yemezdi.1

عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ قَالَ: مَا رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَابَ طَعَامًا قَطُّ ، كَانَ إِذَا اشْتَهَاهُ أَكَلَهُ وَإِنْ لَمْ يَشْتَهِهِ سَكَتَ

Yine Ebû Hüreyre’nin (radıyallâhu anh) anlatıyor: “Allah Resûlü’nün (sallallâhu aleyhi ve sellem) bir yemeğe kusur buluduğunu/bir yemeği ayıpladığını hiçbir zaman görmedim. İştahı çekerse yer, çekmezse susardı.2

Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) her hususta olduğu gibi, yemek âdabı hususunda da mü’minler için en güzel örnektir. O (sallallâhu aleyhi ve sellem), helal olduğu sürece, önüne konan bir yemekte asla kusur aramaz; onu ayıplamaz; iştahı çekerse yer, çekmezse yemez ve sukut ederdi. Efendimiz’in (aleyhissalâtu vesselâm) herhangi bir yiyeceği ayıplamaması helal olan yiyeceklerle ilgilidir. O, haram olanları zemmetmiş, ayıplamış ve onların yenmesini yasaklamıştır.3

Dipnot:

  1. Buhârî, Et’ıme 21; Menâkıb 23; Müslim, Eşribe 187, 188; Ebû Dâvud, Et’ime 14; Tirmizî, Birr 84
  2. Buhârî, Et’ıme 21; Menâkıb 23; Müslim, Eşribe 187, 188; Ebû Dâvud, Et’ime 14; Tirmizî, Birr 84
  3. Yemeğin ayıplanması, yemeğin içindeki malzemeye kusur bulunması veya yemeği yapan kimseden ötürü, yemeğin; tuzlu olmuş, ekşi olmuş, tuzu az olmuş, pişmemiş, duru olmuş, çiğ olmuş gibi sözlerle tenkit edilmesidir.
Bunları da beğenebilirsin